Contractor Talk - Professional Construction and Remodeling Forum banner

Roestende frames in etalages

1K views 24 replies 14 participants last post by  sean2025  
#1 ·
Ik heb wat vloertegels vervangen in een groot kantoorcomplex en nu willen ze dat ik een zeer grote klus aanpak en ik heb wat advies nodig. Er zijn 12 gebouwen, elk met 4 tot 6 units. Alle deuren hebben een stalen frame met aan elke kant ramen.

De meeste zijn aan het roesten en ze willen dat ik het roest verwijder en opnieuw schilder. Het zou geen probleem zijn, behalve dat er hier en daar kleine plekjes zijn die volledig doorgeroest zijn. Het grootste gat dat ik vond was ongeveer 1/8 "x 1".

Ik overweeg om het roest en de verf op de getroffen gebieden te verwijderen en Bondo te gebruiken om de gaten en scheuren op te vullen. Ik heb niet veel ervaring met Bondo en ik zou graag iets vinden om de klus te klaren dat gemakkelijker is om mee te werken.

Ideeën of opmerkingen?
Image

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd. Bedankt.

#2 ·
Ik wou dat ik wat productiever kon bijdragen, maar alle roest moet worden verwijderd om te voorkomen dat het opnieuw verschijnt.

Alle roest oxideert automatisch. Als het aanwezig is, zal het zich vanzelf verspreiden. Als u ziet dat het na het schilderen van onder het schilderij komt, meestal. Geen resultaat van oppervlaktebehandeling die afbreekt door weersinvloeden etc.

Misschien heeft iemand anders input of van het www. Ik probeer u alleen maar te helpen voorbereid te zijn.

#9 ·
Ik denk aan een lamellenschijf en/of een vlakschuurmachine om het roest op de makkelijk bereikbare plekken te verwijderen. Suggesties over hoe ik aan de binnenste hoeken kan werken?
Ik heb de klant uitgelegd dat er veel voorbereidend werk nodig was voordat het primen/schilderen kon beginnen. Ik heb al drie kleine klussen van $150 tot $375 voor deze kerel gedaan en elke keer heeft hij me $100 fooi gegeven. Hij zegt dat de fooien waren omdat hij erg blij is met mijn werk en professionaliteit in vergelijking met andere onderhoudsmensen die hij in het verleden heeft gebruikt.
Ik ga niet op deze klus bieden, omdat er geen manier is om te vertellen hoeveel gaten en scheuren ik moet vullen. Ik geloof dat hij me op dit punt genoeg vertrouwt om de klus op basis van kosten plus te doen. Ik denk dat de kosten secundair zijn aan de kwaliteit op dit complex. Ik wil gewoon de gemakkelijkste manier vinden om het roest te verwijderen en de scheuren te vullen.

#15 ·
Multitool met schuurkop.
Klittenband driehoek schuurpapier 36 grit en hoger

3x18 bandschuurmachine en vlakschuurmachine voor meer open gebieden.

Goedkope draaibank houtdraai set, plat, rond.
Echt in de hoeken schrapen.
Slijpmachine om ze scherp te houden.

Je kunt de draaibank gereedschappen gebruiken met schuurpapier eromheen gewikkeld voor vreemde vormen.
Er zijn multitool vreemd gevormde koppen met schuurpapier, maar dit is misschien te veel voor hen.
Bedankt. Ik zou nooit aan draaibankgereedschap hebben gedacht. Geweldig idee

#13 ·
Veel goede ideeën hier. Ik zal eraan toevoegen dat de multitool schuurkop geweldig werkt voor hoeken, maar ik draai altijd een beetje aan de snelheid, het lijkt erop dat de verf daardoor niet op de pad smelt en vastplakt, en de hoeken van het papier en de pad gaan veel langer mee. Het is ook een goed idee om extra pads bij de hand te hebben, de randen slijten verrassend snel.

Nog een gedachte, ik ben net begonnen met het gebruik van een aantal van deze pads op een haakse slijper om roest op mijn truck te verwijderen en ze waren verrassend effectief, ik weet echter niet hoe ze om zouden gaan met geverfde oppervlakken. Ik denk dat Wagner een verfstripgereedschap heeft met een vergelijkbare pad.

#18 ·
Veel goede ideeën hier. Ik voeg toe dat de schuurkop van de multitool geweldig werkt voor hoeken, maar ik zet de snelheid altijd een beetje lager, het lijkt erop dat de verf niet op de pad smelt en deze verstopt, en de hoeken van het papier en de pad gaan veel langer mee. Het is ook een goed idee om extra pads bij de hand te hebben, de randen slijten verrassend snel.

Nog een gedachte, ik ben net begonnen met het gebruik van enkele van deze pads op een haakse slijper om wat roest van mijn truck te verwijderen en ze waren verrassend effectief, ik weet echter niet hoe ze om zouden gaan met geverfde oppervlakken. Ik denk dat Wagner een verfstripgereedschap heeft met een vergelijkbare pad.

Ik heb dit soort pads eerder gebruikt en herinner me dat het erg goed werkte, maar vrij snel versleet. Ik heb een plek getest met een lamellenschijf op mijn slijper en het werkte redelijk goed. Ik zal een side-by-side vergelijking maken en zien welke het beste werkt en het langst meegaat.

#14 ·
Ik had een oude sneeuwscooter en hij begon echt roestig te worden op de voorste ski's, ik gebruikte een roterende boor en een staalborstel en schilderde ze toen met por 15, het veranderde het roest weer in staal, en het zag er minstens vijf jaar mooi uit, daarna verkocht ik het.

#17 ·
Ik had een oude sneeuwscooter en die begon echt roestig te worden aan de voorste ski's, ik gebruikte een roterende boormachine en een staalborstel en schilderde ze daarna met por 15, het veranderde het roest weer in staal, en het zag er minstens vijf jaar mooi uit, daarna verkocht ik het.

Het is ook UV-gevoelig, dus je zou eroverheen moeten schilderen.

View attachment 583263
Bedankt. Ik heb nog nooit van dat product gehoord. Helaas kan ik het in geen enkele andere kleur dan zwart vinden en deze frames zijn erg licht van kleur, dus het kan te veel lagen kosten om het zwart te bedekken. Ik zal een experiment uitvoeren.

#22 ·
Ik heb wat vloertegels vervangen in een groot kantoorcomplex en nu willen ze dat ik een heel grote klus aanpak en ik heb wat advies nodig. Er zijn 12 gebouwen, elk met 4 tot 6 units. Alle deuren zijn stalen kozijnen met aan weerszijden ramen.

De meeste zijn aan het roesten en ze willen dat ik de roest verwijder en opnieuw schilder. Het zou geen groot probleem zijn, behalve dat er hier en daar kleine plekjes zijn die volledig doorgeroest zijn. Het grootste gat dat ik vond was ongeveer 1/8 "x 1".

Ik overweeg om de roest en verf op de getroffen gebieden te verwijderen en Bondo te gebruiken om de gaten en scheuren op te vullen. Ik heb niet veel ervaring met Bondo en ik zou graag iets vinden om de klus te klaren dat gemakkelijker te hanteren is.

Ideeën of opmerkingen? View attachment 583194

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd. Bedankt.
Wat je ziet is oppervlakkige roest die kan worden opgeruimd en opnieuw geschilderd, zeker. Maar wat je niet ziet, is de roest en het rot aan de achterkant van de kozijnen, die alleen door vervanging kunnen worden opgelost!! Ik heb een hoofdaannemer die de nieuwe kozijnen routinematig maandenlang buiten en onafgedekt opslaat totdat ze nodig zijn. Je kunt deze hoeveelheid duidelijke stupiditeit niet oplossen.

#25 ·
Voor kleine doorroestplekken zoals u beschreef, schuur/strip het roest terug tot op blank metaal, behandel het met een roestomvormer, vul het vervolgens op met een epoxy metaalvuller (zoals JB Weld of PC-7) in plaats van Bondo. Epoxyvullers hechten sterker aan staal, zijn gemakkelijker te schuren/vormen en houden buiten veel beter stand. Na uitharding gladschuren, primen met een roestwerende metaalprimer en afwerken met buitenkwaliteit verf.